la mecanic

fiecare din noi ,cei cu masini second hand sau care nu-si permit sa-si faca casco au un „nea” care le repara automobilele.
al meu este nea titi.
nea titi este un om mic de statura cam la 1.60 grasut si chel. manutele lu’ nea titi sunt mici (evident) si surprinzator foarte foarte puternice.. nea titi strange suruburile cu mana , sub unghile lui nea titi este un intreg univers – particule din plilitura de pe ferodoul lu’ ala cu mercedes, uleiul de transmisie de la ala cu bemveu, jegul de pe tachetii lu ala cu dacia 1310, pe sub mustata si in jurul gurii e murdar de ceva negru (evident) de la un suflat in jigler. nea titi are bineinteles salopeta albastra ciordita de undeva sau primita de la cineva, pentru ca are sigla de la mobil 1 si cu mercedes...are si basca cu sfarc dar o poarta numai iarna. nea titi fumeaza, dar numai dupa ce isi termina traba si asta ca o satisfactie sau ca o realizare, la sfarsitul unei zile pline – e un fel de fumatul havanei de la final sau it’s the end when fat lady sings! in curtea lui nea titi se gasesc de toate pentru toti: motoare, cutii de viteza, usi, parbrize, bai de ulei, capote (nu truman capote ci capota partea din caroserie)eleroane, bascule, osii, bucsi, discuri de ambreaj cu sau fara ferodouri, bielete, amortizoare, arcuri, suruburi, prezoane, jante, etc, etc.

nea titi repara orice masina – treaba incepe in felul urmator:
ajungi in fata garajului, el are grija sa deschida usile de metal ca sa poti intra.
te intampina cu caldura
iti strange mana (cum v-am spus are maini puternice)
si te intreaba: care sunt simptomele? - domnule ca un adevarat chirurg...defapt este un chirurg pt ca mai tarziu e jumate bagat in motor si cu matele alea de la partea electica in juru gatului.
dupa ce dai o cheie se uita la tine si de fiecare data te intreaba – din ce an e? nouasnoua, aha!
dupa care da din cap nemultumit...
nea titi are doi prieteni: pe nea bebe si nea petre. nea bebe e depanator radio tv si il ajuta pe nea titi cu partea electrica – doar atunci cand il solicita, nea petre a fost inginer agronom si acum e paznic (badigard) la posta romana unitatea 285 din ferentari, nea petre se pricepe (zice nea bebe) la sistemul de rulaj ( arcuri, roti, frane, bielete, unghi de fuga, amortizor, flanse, bucsi..etc) dar la fel ca si nea bebe – doar cand il solicita.
ei apar mereu in curtea lui nea titi ca sa „puna diagnosticu” de fapt stim exact pentru ce vin ei acolo – „celebrul P.P.C.” (poate pica ceva)-mai o tuica, mai o vodka, un mic facut in spate la garaj, o bere la pet, un vin de la nea titi de la tara...intelegeti sper. intr-un moment de seriozitate ce dureaza de la 3-5 minute se pune diagnosticu care incepe asa:
da-i dom’le o cheie! (ei toti sub capota asculta motoru’)
nea titi – aha! Bate ceva!
nea bebe si nea petre – da ba , bate! (deloc surprinsi)
nea petre – e de la tacheti sau de la intinzatoru de curea! –ai distributia pe lant sau pe curea? eu- pe lant! el- aha! poate sa fie de la cureaua de transmisie!
nea bebe – bogdanets tata uleiul l-ai schimbat la timp? eu- da! el- fut-o-n paste pe masa! sigur e de la injectoare!
nea titi - e de la delcou! nu da scanteie!
nea petre – baiete ai probleme cu placa de ambreaj!
se pare ca aici a fost punctul de intensitate maxima (momentul principal al concentrarii)
urmeaza imediat:
nea titi -ba las-o –n p.... masii de treaba daca nu e de la delcou sa ma scuipi pe mine-n gura!
nea petre - e de la delcou o p... e de la tacheti nu vezi ca scoate fum negru!
nea bebe - ba sunteti doi prosti! (timp in care prinde un arc si accelereaza de la motor vummm, vummm, vummm) mdea, aceleratia n-are nimic dar e de la injectoare,nu mai stiti vw polo a lu gigi ca avea acelasi lucru!
nea petre – avea o... , iti spun eu ce avea... era sparta baia de ulei !
nea bebe – mmm baia de ulei...
moment in care pe langa gardul lui nea titi trece o vecina mai decoltata, cu pantaloni mulati si pantof cu toc cui carand in mana o scosa de rafie.
nea petre – maiculita...
nea titi – aoleu...ia la asta bre!
nea bebe – ba ! ce bunaciune! Asta nu-i aia din capatu’ strazii de o tine ala lu gherasim tamplaru’?
nea bebe – ba da ma, a dat si ghertoiu ala de bani si uite pe cine a adus acasa...
urmeaza celebrul moment „ glumele de autobaza”
nea titi – haide draga si pe la mine sa te duc in lumea viselor! am si bancheta acolo...
nea bebe - nu te du cu asta ca o are coxata!
nea petre – fata! nu vrei sa te ajut cu sacosa si dup-aia sa ma ajuti si tu cu altceva?
fata trece de gardul lui nea titi.
la geamul casei, nevasta lui nea titi, doamna Angelica il ia tare pe nea titi
doamna angelica – ce e titi strigi la muieri?!
nea bebe si nea petre – sa’rna ! ha!ha!ha!
doamna angelica – iti miroase si tie titi a tîr... ...ehe..
nea titi – intra fa in casa si dezgheata micii aia din congelator! (femeia bombanind ceva intra in casa)
urmeaza partea cu ce i-ar face fetei de dupa gard, daca s-ar trezi cu ea in pat, cate zile ar putea fiecare, de unde ar incepe si cat de tare e fiecare intr-ale jocurilor nocturne.
dupa acest moment inundat de hormoni masculini isi face aparitia doamna angelica cu 4 pahare de tuica si cu o sticla plina, toate puse pe o tava de inox.
barbatii bucurosi scot gemete, sunete si exclamatii de bucurie!
fiecare ia cate un pahar, si toata lumea e pusa pe fapte mari! (nea titi ma asigura ca in cel mult 3 zile am masina acasa), asigurare venita si de la nea bebe si nea petre , ca si garanti ai muncii lui nea titi.
doamna angelica ii da micii lui nea titi si toata actiunea se muta in spatele garajului – la gratar.
aici dupa inca un pahar incep istorisirile – cum nea bebe l-a batut pe gherasim tamplaru, gherasim care a fost toata viata lui suspectat de petre ca fiind securist, povesti despre copii lui nea bebe care si-au luat casa in italia, despre vanatoarea la care a participat nea titi, cum si-a cucerit nea bebe nevasta,chiar mi-a dat cateva sfaturi: femeia trebuie tinuta la respect! sa nu ridice nasu prea sus! cand ridica nasu ..pac! ii mai tragi cate una , dar nu tare ii dai si tu cu masura! sa te stie de imparat. eu ieri i-am dat decisiva.
ii multumesc lui nea titi pentru tuica si mici ii salut pe nea bebe si nea petre calduros.
pupat pe obraji pe doamna angelica.
nea titi ma trage deoparte sa discutam afaceri (adica imi cere niste bani).
ma asigura vorbind tare ca sa il auda si ceilalti doi ca „manopera se da la sfarsitul lucrarii”.
imi cere bani pe piese (deocamdata nu stie ce are dar sigur va avea nevoie de piese noi)
in primu rand trebuie sa cumperi piese, daca nu se gasesti piese nea titi are un prieten care poate face la strung orice piesa, in cazul in care nu se poate face la strung, nea titi te trimite la dezmembrari la un arab in otopeni si acolo mergi la sigur, daca masina e busita, nea titi iti face si thinichigerie, vopsit, lacuit..tot
dupa 3 saptamani masina prafuita a iesit din garajul lui nea titi si mi-a fost predata, a pornit la sfert de cheie. (daca nu pleaca la „sfert” nea titi o ia razna)
dupa inca 3 saptamani il vizitam din nou pe nea titi de asta data se incalzea motorul prea tare...(era pompa de apa) – 3 saptamani .....

5 comentarii:

nea titi asta al tau e un fel de "peter hummer" a? ( asta pentru cunoscatori )foarte tare postul. mi-a adus aminte de vremurile in care conduceam dacia 1300. apropos, vezi ca la golf 4 nu exista delcou! :-P dar a dat bine in istorisire. oricum discutiile , cam astea sunt mai cu toti "nea" astia. ia sa-l suni pe nea titi sa-l intrebi daca mai are tuica d'aia d'alui !!! :)

sâmbătă, 13 februarie, 2010  

Dude, mi-a ramas o imagine beton in cap dupa ce am citit minunatul articol, si anume: toti 3 mesterii, jegosi si beti cu grimase dubioase pe fata cum se scuipa unu' pe altu' in gura. Daca aveam talent la desen cu siguranta ma bagam la o sedinta de pictat in mansarda.

joi, 18 februarie, 2010  

=)) hahahahah, da frate...bomba desen !!!

joi, 18 februarie, 2010  

foarte tare si adevarat.
nea misu rulllllz :))

vineri, 19 februarie, 2010  

mare dreptate ai...
cam asa sunt toti la noi in romania, cel putin mecanicii astia sunt de coma! bafta in continuare

luni, 22 februarie, 2010  

Blogger Template by Blogcrowds